• Registrer
  • Logg inn
  • Hjem
  • Angrerett og Reklamasjon

Angrerett og Reklamasjon

Angrerett og reklamasjon

Ønsker du å returnere en vare etter du har mottatt den fra vikingshop.no så er det angrerettloven som gjelder.I følge angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Vi ønsker at denne prosessen skal være så enkelt som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser, derfor finner du viktige utdrag fra angrerettloven nedenfor:

  • Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren innen 14 dager etter at varen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 11).  Varen skal også innen disse 14 dagene sendes i retur til Melings AS v/Vikingshop Langflåtveien 37, 4017 Stavanger.
  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)
  • Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for varer der forbrukeren har brutt forseglingen.(jf. Angrerettloven § 12 siste ledd)
  • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med et gebyr pålydende kr 350,- til vikingbutikken.no for behandling av saken og portokostnader.

Før ordren er pakket/sendt:

Send oss en e-post på nettbutikk@melings.no og kanseler ordren.
Du kan også ringe direkte til butikken på 51 90 55 50 (Man-Fre 08-16)

Etter at pakken er sendt eller hentet:

1) Hent pakken så fort som mulig

2) Legg ved et brev i pakken, der du skriver din personalia. Du kan også bruke pakkseddelen som følger med i pakken som "angrerettskjema". Ønsker du pengene igjen, husk å før på kontonummeret. Alle varene skal ligge i orginal embalasje. Husk å pakk pakken forsvarlig. Du er selv ansvarlig for returforsendelsen og må betale porto. Forsendelser som ikke sendes med sporing sendes på eget ansvar. Husk 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven §11, slik at vi kan behandle saken på en rask og problemfri måte for alle parter (iht. Angrerettloven. )

Reklamasjoner
Før du sender varen i retur må du være sikker på at skaden/mangelen på produktet ikke skyldes egen uaktsomhet. Skriv en liten men tydelig forklaring om reklamasjonen. Husk også å før på navn, adresse, hva du ønsker og hvordan vi kan få kontakt med deg.

Undertøy
Byttes ikke av hygeniske årsaker.

Drakter med trykk
Du kan dessverre ikke returnere produkter som har blitt personalisert med trykk (gjelder alle slags trykk og som f.eks. eget navn, med navn på en spiller, ermemerke/brystmerke eller flagg). 

Behandlingstid
Normalt vil behandlingstidene på varer som blir sendt i retur ca 5 virkedager. I enkelte perioder med stor pågang kan det ta noe lengre tid.